Strona główna
Jak promować firmę z branży elektroniki w Internecie?

04.05.2023

Jak promować firmę z branży elektroniki w Internecie?

Jak promować firmę z branży elektroniki w Internecie?

Branża sprzętu elektronicznego wymaga promocji. Jeśli w niej działasz, przedstawiamy sposoby na zbudowanie lub poprawę wizerunku w sieci. Blog firmowy, pozycjonowanie, strona internetowa czy wizytówka w Google Moja Firma, konta na Social Mediach to tylko niektóre czynniki. Sprawdź, jakie działania warto wprowadzić, aby zbudować lub poprawić wizerunek firmy w Internecie!

Strona internetowa, czyli promocja w Internecie

Do form promocji w Internecie zalicza się firmowa strona. Już ją posiadasz? Pamiętaj, że jej przebudowę należy zlecić co 2-4 lata. W ten sposób dotrzesz do nowych klientów. Stanowi wirtualną wizytówkę Twojego biznesu. Profesjonalny serwis powinien się składać z:

  • produktów i usług,

  • zakładki „Kontakt” z danymi kontaktowymi,

  • map,

  • historii firmy.

Dobrą opcją jest pokazanie zespołu i odbytych szkoleń. Wpłynie to pozytywnie na wizerunek w sieci firmy.

Jak wygląda pozycjonowanie serwisu internetowego?

Poza przejrzystą i atrakcyjną graficznie stroną internetową należy zadbać o jej wypozycjonowanie. Umożliwia to podwyższenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Wystarczy odpowiednia strategia SEO. Wyniki są jednak widoczne dopiero po kilku miesiącach.

Pozycjonowanie polega na doborze właściwych fraz. Dzięki nim Twoja firmowa strona będzie się na nie wyświetlać. Najlepsze będą słowa kluczowe związane z branżą elektroniki. Proces pozycjonowania strony obejmuje optymalizację serwisu i link building (on-site i off-site).

Do zalet działań SEO zaliczają się:

  • wizerunek eksperta,

  • trwałe efekty,

  • ruch na stronie WWW,

  • wspomaganie kanałów marketingowych,

  • dostępność – szczególnie dla osób z niepełnosprawnościami.

Wizerunek w sieci a media społecznościowe

Do narzędzi promocji w Internecie zaliczają się Social Media. W ten sposób szybciej i łatwiej dotrzesz do odbiorców. Dzięki nim zaprezentujesz swoją ofertę produktów w zakresie elektroniki oraz pokażesz swój zespół. Do kanałów mediów społecznościowych zaliczają się:

  • Facebook,

  • Instagram,

  • YouTube,

  • Twitter,

  • TikTok,

  • LinkedIn.

Dzięki temu będziesz na bieżąco z reakcjami internautów. Możliwa będzie z nimi sprawna interakcja.

Obecność w Google Moja Firma a wizerunek w sieci

Promocję firmy możesz także przeprowadzić dzięki wizytówce w Google Moja Firma. Szczególnie jeśli prowadzisz biznes lokalnie. W ten sposób zwiększysz widoczność swojego biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Wizytówka obejmuje dane kontaktowe czy zdjęcia produktów. Może także się składać z zaznaczonej trasy od klienta do Ciebie. Oprócz tego zawiera pytania i odpowiedzi, posty czy opinie, na które jako właściciel możesz odpowiadać. Najważniejsze jest jednak to, że GMB jest darmowym narzędziem. Daj się odnaleźć z biznesem w Internecie!

Blog firmowy

Wizerunek firmy w sieci zbudujesz również za pomocą wpisów na blogu. Dzięki temu staniesz się ekspertem w swojej dziedzinie. Internauci łatwiej znajdą Twoją firmę w Internecie. Poprawi to widoczność w wyszukiwarce Twojej strony WWW.

Blog powinien się składać z artykułów eksperckich. Zawierać one powinny słowa kluczowe dobrane do branży elektroniki. Na tematy dobrze, aby była wybrana branża czy oferta. Ważne, aby odpowiadać w nich na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania. Publikowane treści można promować w mediach społecznościowych. Autentyczność i wiedza z danej branży to podstawa. Artykuły powinny się składać z tytułów, nagłówków H1-H6 czy boldów i wypunktowań. Najlepiej zlecić ich pisanie copywriterom.