Strona główna
Marketing internetowy a usługi budowlane – co warto wiedzieć?

04.05.2023

Marketing internetowy a usługi budowlane – co warto wiedzieć?

Marketing internetowy a usługi budowlane – co warto wiedzieć?

Marketing internetowy w Polsce wciąż się rozwija. Co się na niego składa? Ogół działań związanych ze sprzedażą czy promocją w Internecie. Prowadzisz firmę z usługami budowlanymi? Dzięki działaniom e-marketingowym wypromujesz swoje usługi czy markę. Komunikacja biznesowa czy budowa lub poprawa wizerunku w sieci to dodatkowe zalety.

Co to jest SEO i marketing online?

SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization stanowi optymalizację serwisu pod względem internetowych wyszukiwarek. Na dane słowa kluczowe zwiększa się widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Ruch na stronie WWW jest w efekcie większy, podobnie jak konwersja na stronie internetowej.

Marketing internetowy polega na działaniach i strategiach, które wspierają sprzedawanie usług i produktów w zakresie budownictwa. Pozwala poza tym budować pozytywny wizerunek firmy z użyciem sieci. Jest to dobre rozwiązanie, gdyż sprzedaż się rozwija, podobnie jak obecność firm w Internecie. Na e-marketing wpływa również stały rozwój technologii, zmiany w algorytmach wyszukiwarek czy ciągłe nowości w formie na przykład innowacyjnych platform.

Pozycjonowanie SEO i optymalizacja

Pozycjonowanie stron internetowych i optymalizacja (SEO) sprowadza się do przeprowadzenia wielu działań zgodnych z preferencjami algorytmu wyszukiwarki. Wpływa to na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli chodzi o pozycję na konkretne słowa kluczowe, to wpływają na nie:

  • domena – nazwa, historia, profil linków,

  • treści – interesujące, merytoryczne i napisane prostym językiem. Skierowane do odbiorców i robotów Google,

  • serwis – strona WWW powinna się szybko ładować i być łatwa w nawigacji.

  • Poza tym istotna jest optymalizacja witryny. Metadane, odpowiedni adres URL czy linkowanie wewnętrzne to tylko niektóre czynniki.

SEO a linkowanie

Pozycjonowanie stron nie może się obyć bez linkowania. Wymaga to regularności. Pozyskuje się linki przychodzące z innych serwisów. Związane one są z atrybutem dofollow. Witryny, z których pochodzi link muszą:

  • być wartościowe,

  • dobrej jakości,

  • o podobnej tematyce.

  • SEO copywriting

SEO copywriting polega na tworzeniu ciekawych i wartościowych treści na strony internetowe firmy, a więc na blogu. Powinny być publikowane przez doświadczonych copywriterów. Są przyjazne zarówno dla odbiorców, jak i wyszukiwarek internetowych. Dzięki zawarciu specjalistycznych słów kluczowych umożliwiają poprawę witryny w wynikach.

Poza tym warto pomyśleć o artykułach sponsorowanych. Tekst sprzedażowy związany z linkowaniem umożliwi na wzmocnienie pozycji Twojej strony WWW. Znaczenie ma miejsce publikowania. Artykuły sponsorowane pozwalają dotrzeć do danej grupy odbiorców. Zamiast za nie płacić, możesz się zdecydować na wpisy gościnne. Dobrą opcją jest storytelling, a więc ciekawa historia o produkcie.

E-mail marketing i Social Media

Do elementów marketingu internetowego zaliczyć można marketing e-mailowy. Opiera się on na elektronicznej poczcie. Przyjmuje postać:

  • newslettera,

  • mailingu,

  • autorespondera.

W ten sposób będziesz mógł się dzielić z klientami aktualną ofertą, nowościami czy zbudujesz wizerunek firmy w sieci. W przypadku wysyłania wiadomości e-mailowych mogą być one indywidualne. Przez to dotrzesz do docelowych internautów.

Rozwój marketingu internetowego można zaobserwować w mediach społecznościowych. Chcesz, aby Twoja firma budowlana była uznawana za nowoczesną i rozwiniętą? Zdecyduj się na konto na Facebooku. Dzięki niemu będziesz się mógł sprawnie komunikować z odbiorcami, a także dotrzesz do szerokiego grona internautów. Poza tym zastanów się nad kontem firmowym na:

  • Instagramie,

  • Twitterze,

  • YouTubie,

  • TikToku.